Gå til indhold

Checklisten

For at kunne tilgå Skatteforvaltningens data, skal I have styr på følgende ting
    • I skal ansøge om at blive aftalepart - udfyld vores ansøgningsskema og send det til dataudstilling@ufst.dk

    • Hvilke data har I brug for? I vores Servicekatalog kan I se hvilke data der er tilgængelige

    • Lovhjemmel - Når I ansøger om en dataudvekslingsaftale skal I redegøre for, hvilken lovgivning der ligger til grund for dataudvekslingen

    • I skal tildele medarbejder- og systemroller, som en forudsætning for, at I kan tilgå DUPLA’s administrationsmodul, hvor indgåelse af dataudvekslingsaftalen foregår - vores guide hjælper jer igennem tildeling af roller

    • Der skal indgås dataudvekslingsaftale mellem jer og Udviklings & Forenklingsstyrelsen - I påbegynder processen via DUPLA's administrationsmodul, hvor en medarbejder med rollen 'GUL Aftalebehandler' logger ind og påbegynder ‘Opret ny ansøgning om dataudveksling’. En dataudvekslingsaftale kan basere sig på specifikt udvalgte data eller en skabelon.

    • Certifikater - Vi bruger certifikater for at sikre parters rettet identitet samt etablere sikker kommunikation mellem jer og DUPLA. Vi anbefaler at I bruger Dataudvekslings testcertifikater (når udviklerne skal teste integrationen) og systemleverandørens egentlige certifikater når integrationen skal op at køre (Tildel roller til systemer, i denne vejledning).

    Når I har styr på disse ting, er I klar til at udvikle & anvende integrationen.