Aftag data fra DUPLA
Som ny dataaftager hos DUPLA skal du igennem 4 hovedtrin førend du succesfuldt kan aftage data.
- Adgang til DUPLA aftalemodul - For at kunne logge ind i DUPLAs aftalemodul, med de nødvendige rettigheder, skal jeres organisation være oprettet som aftalepart og relevante medarbejdere skal have tildelt de rette DUPLA brugerroller, som beskrevet her.
- Identificering af databehov - Herefter kan I gå i gang med at identificere jeres databehov. Vores Servicekatalog er en oversigt over alle tilgængelig services og de data de udstiller. Servicekataloget er offentlig tilgængeligt.
- Anmod om en dataudvekslingsaftale - Når I ved hvilke data i har behov for, samt hvilken lovhjemmel I har til at aftage data, kan I ansøge om en dataudvekslingsaftale. Vi differentierer mellem to typer - en testaftale og en produktionsaftale.
- Systemintegration til DUPLA - For endeligt at kunne aftage data skal jeres tekniske medarbejdere tilslutte jeres system til DUPLA. Dette gøres ved et request til Billetautomaten, med jeres OCES3 certifikat.

Forretning
Checklisten
Oversigt over hvilke forudsætninger I skal have på plads for at aftage data via DUPLA
Faktablade
Viden om optimal udsøgning, specifikke koder eller vejledning til datoafgrænsning for enkelte services
Oprettelse af dataudvekslingsaftale
Trin-for-trin guide til oprettelse af en dataudvekslingsaftale
Servicekatalog
Katalog over alle services
Oprettelse og tildeling af DUPLA brugerroller
Sådan tildeler du PRG roller til medarbejdere og systemer
SLUT vejledning - Bilag B
Beskrivelser af indberetningsfelterne i SLUT-systemet