Opret og tildel roller til medarbejdere
Opret og tildel roller til medarbejdere
Følgende delproces skal udføres af en rettighedsadministrator hos en DUPLA aftalepart.
Gå til TastSelv Erhverv
Opret aftager-behandler rolle og aftager-underskriver rolle
- Tryk på "Profil- og kontaktoplysninger"
- Tryk på "Rettigheder og adgange til TastSelv"
- Tryk på "Administrer rettigheder og roller til TastSelv"
- Tryk på "Ny rolle for egen virksomhed"
- Angiv navn til rollen - fx "DUPLA Aftalebehandler" eller "DUPLA Aftaleunderskriver" og gå videre ved at trykke på "Fortsæt"
- Hvis der er flere SE-numre tilknyttet CVR-nummeret, så angiv det SE-nummer, som svarer til CVR-nummeret (og tryk herefter på "Vælg cvr-/se-nr." for at opdatere)
- Vælg domænet "GUL" (og tryk på "vælg domæne" for at opdatere)
- Vælg rettigheden "Sagsbehandler hos aftager" eller "Aftaleunderskriver hos aftager" afhængig af, hvilken rolle du er ved at oprette (og tryk på "vælg rettighed" for at opdatere)
- Tryk på "Gem" nede i højre hjørne
- Gentag processen, indtil begge roller er oprettet
Opret medarbejder
- Tryk på "Rettigheder og adgange til TastSelv" efterfulgt af "Administrer MitID og medarbejdersignatur".
- Kontrollér, om medarbejderens RID fra medarbejderens MitID Erhverv findes på listen over "Virksomhedens medarbejdere". Hvis RID'en allerede er oprettet, gå videre til "3.4. Tildel rolle til medarbejder"
- Tryk på "Opret medarbejder"
- Udfyld "RID-kode" fra medarbejderens MitID Erhverv, "Navn" og "Email adresse" - tryk herefter på "Gem"
- Gentag proces, indtil alle medarbejdere er oprettet
Tildel rolle til medarbejder
- Tryk på "Rettigheder" i højre kolonne, ud for den RID-kode som skal have tildelt rollen
- Under "Mulige roller" vælges den eller de relevante roller, som netop er blevet oprettet (fx "DUPLA Aftalebehandler" eller "DUPLA Aftaleunderskriver")
- Tryk på "Vælg rettighed" (rollen vil herefter figurere under "Tildelte roller")
- Tryk på "Gem"
- Gentag proces, indtil alle medarbejdere er blevet tildelt de nødvendige roller. Overvej i denne proces, at jeres organisation bør have mindst én "DUPLA Aftalebehandler" og mindst én "DUPLA Aftaleunderskriver". Medarbejder, der tildeles "DUPLA Aftaleunderskriver" skal være tegningsberettiget.
OBS
OBS: Der er funktionsadskillelse i DUPLAs godkendelses-flow, således at samme medarbejder ikke både kan indsende og underskrive samme dataudvekslingsaftale. Dog kan en medarbejder godt fungere som henholdsvis indsender af en aftale og underskriver på en anden, forudsat at vedkommende har fået tildelt både "DUPLA Aftalebehandler" og "DUPLA Aftaleunderskriver".